Česta pitanja

 

Zašto baš?

U istoj sali vežbaju: lekar, pijanistkinja, izbacivač, student prava, web dizajner, policajac, klinci iz Kaluđerice, noćni čuvar... i glumica. Treba da vežbate redovno! A zašto vežbati baš aikido, to vam nećemo reći. To je jedna stvar u treningu koju morate otkriti potpuno sami.

Kako odabrati pravi klub?

Pomoći nekome da odabere klub, predstavlja veliku odgovornost, i nipošto nije lak zadatak. Ipak, možemo vam skrenuti pažnju na nekoliko faktora koji bitno utiču na mogućnost da se normalno napreduje:

  1. Stepen stručnosti aikido instruktora u klubu:
    a) Pratite stepen sportskog obrazovanja trenera (Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Visoka sportska i zdravstvena škola)
    b) Stepen aikido zvanja (dan zvanja)

  2. Da li Vam odgovaraju termini treninga?
    Ukoliko se termini aikido treninga poklapaju sa Vašim drugim obavezama, razmotrite hoćete li biti u mogućnosti da sve usaglasite. Izbegavajte „usputno usaglašavanje obaveza“ koje najčešće rezultira prestankom vežbanja.

  3. Da li Vam odgovara lokacija?
    Ukoliko se klub nalazi na suprotnom karju grada, velika je verovatnoća da ćete ubrzo odustati od redovnog vežbanja.

  4. Da li treneri pomažu učenicima da savladaju tehnike?
    Osim prikaza aikido tehnike, jako je bitan i individualni pristup svakom pojedincu.

  5. Da li su vežbači u sali zadovoljni treningom?
    Aikido trening treba da donese fizički, mentalni, socijalni, duhovni i emotivni boljitak. Vežbač, nakon treninga, treba da oseti pomeranje na bilo kom od navedenih polja.


Samoodbrana?

Kada se govori o primeni zahvata u realnoj borbi, treba naglasiti da individualna sposobnost u najvećoj meri varira. Ipak, cilj svake borilačke veštine jeste da vežbači, kroz kontinuiran trening, steknu znanja koja se mogu primeniti u što širem spektru situacija. Uvežbavanjem udaraca, poluga, bacanja i kombinovanih tehnika kroz aikido trening ovaj cilj biva u velikoj meri ispunjen. Ovo ne znači da ćete vežbajući aikido postati profesionalni borac (jer je za to potrebno mnogo više nego vežbati tri puta nedeljno), i ako imate takva interesovanja najbolje je da vežbate MMA ili boks. U svakom slučaju, može se reći da treniranje aikidoa znatno povećava mogućnost da se fizički konflikt uspešno reši, u šta su neki od nas imali prilike da se uvere.

Oružje?

Korišćenje oružja je u aikido treningu zastupljeno kroz formu osnovnih vežbi, kata i dogovorenih vežbi sa partnerom. Najčešće se uvežbavaju odbrambene tehnike, ali se vreme posvećuje i formalnim (tradicionalnim) vežbama, koje doprinose razumevanju tehnika i njihovom boljem izvođenju. Karakteristični zahvati odbrane od napada nožem i oduzimanja vatrenog oružja postali su sastavni deo obuke vojno-policijskih snaga kod nas, ali i u svetu. Ipak, potrebno je reći da je konflikt sa naoružanim napadačem, čak i ako vežbate par godina, najbolje izbeći.

Aikido i deca?

Ne postoji način da se deca nateraju. Možemo ih samo usmeriti. Redovnim vežbanjem se poboljšavaju motoričke sposobnosti, koncentracija i opšte fizičko stanje dece. "Nekada su na poljani iza moje zgrade stajali golovi. Vršnjaci i ja smo provodili dane igrajući fudbal. Ravnodušni prema znoju, prljavštini i često odrtim kolenima, davali smo sve od sebe, i bili srećni... Danas umesto golova na poljani stoji velika zgrada, a neki novi klinci igraju fudbal u podrumskoj prostoriji opremljenoj kompjuterima, na čijim vratima piše "IGRAONICA".

Rangiranje?

Aikido federacija Srbije koristi sistem rangiranja propisan od strane IAF (International Aikido Federation). To znači da se učenici rangiraju od 6. ka 1. kyu stepenu, dok se deca mogu rangirati od 12. kyu stepena, u zavisnosti od uzrasta. Učenici pravo na polaganje stiču redovnim pohađanjem treniniga, a da bi položili moraju demonstrirati ispravno izvođenje tehnika propisanih za dati pojas. Posle svakog polaganja dodeljuju se diplome, koje su međunarodno priznati sertifikat, a odnose se na stepen obučenosti u aikido tehnikama. Majstori se rangiraju od 1. Dan stepena na više, a u sali se prepoznaju po tome što nose hakame(japanske pantalone), najčešće crne ili teget boje.

U Srbiji, danas, ne postoji zvanje koje je veće od 6. DANA. Poslednji pojas za koji se polaže pred ispitnom komisijom je 4. DAN.

Sva zvanja dodeljena nakon polaganja za 4. DAN su dobijena zbog učešća u radu neke aikido orgaizacije, aktivnog vođenja aikido kluba i širenje aikido-a.

Priprema za trening?

(Predškolski uzrast)

  1. Fizička priprema deteta:

    • Dete ne sme biti gladno, ali ne treba da jede neposredno pre treninga (najbolje je da obrok bude 2h pre početka treninga),
    • Naročito izbegavajte konzumiranje slatkiša 1h pre početka treninga,
    • Dete ne sme biti žedno, ali ne treba da konzumira tečnost 30 min pre početka treninga (dati detetu da popije 2 čaše vode u periodu 1h do 30 min pre početka treninga),
    • Obaveza roditelja je da odvede dete do toaleta nekoliko minuta pre početka treninga, kako bi izbegli napuštanje treninga zbog fizioloških potreba.

  2. Psihološka priprema deteta:

    • Usaglasite stavove u porodici o tome da li je pravi trenutak da počne da vežba, kako dete ne bi dobijalo suprotne poruke i bilo zbunjeno,
    • ne preuveličavajte značaj polaska na aikido, tretirajte polazak kao normalnu stvar,
    • kažite mu ko će ga voditi, a ko dolaziti po njega,
    • objasnite detetu gde ćete biti i šta ćete raditi dok je ono na treningu,
    • objasnite da je vežbanje „njegov posao“ kao što i vi imate svoj,
    • odgovorite detetu na sva pitanja,
    • ne pokazujte strah i uznemirenost zbog odvajanja jer će i dete biti uznemireno,
    • ne napuštajte dete naglo, bežeći, ne produžavajte opraštanje beskonačno,
    • sarađujte sa trenerima,
    • pustite ga prvo da gleda šta druga deca rade, pa ponudite da i ono radi,
    • ohrabrite ga i ne kritikujte ako nije uspelo,
    • hvalite dete,
    • iskoristite podršku druge dece ( neka mu ispričaju šta sve rade na aikido treningu i gde su njihovi roditelji dok oni vežbaju).
(Školski uzrast)

  1. Fizička priprema deteta:

    • Obrok 2h pre početka treninga,
    • Izbegavati konzumiranje slatkiša 1h pre početka treninga,
    • Obavezno obaviti sve fiziološke potrebe pre početka treninga, kako bi izbegli napuštanje treninga.

  2. Psihološka priprema deteta:

    • usaglasite stavove u porodici o tome da li je pravi trenutak da počne da vežba,
    • objasnite mu da je vežbanje jako važno za njegov celokupan psiho – fizički razvoj,
    • odgovorite detetu na sva pitanja,
    • sarađujte sa trenerima,
    • ohrabrite ga i ne kritikujte ako nije uspešno u pokušajima,
    • hvalite dete,
    • objasnite detetu da je redovnost na treninzima i istrajnost u određenom sportu preduslov za uspešnost u istom..
*Fizička priprema podjednako važi za svaki trening

Aikido oprema?

Oprema uvek treba da bude: Čista, opeglana i od prirodnog materijala (pamuk).
Obavezno je presvlačenje pre i nakon treninga. Vežbači  treba da stiču naviku da uvek vežbaju u čistoj garderobi, a da u suvoj idu kući (kako se ne bi razboleli).

  1. Oprema za početnike:

    • Bela majica kratkih rukava,
    • Donji deo trenerke,
    • Papuče za prelazak od svlačionice do sale.

  2. Oprema za početnike, nakon 2 meseca vežbanja:

    • Beli kimono i beli pojas,
    • Papuče za prelazak od svlačionice do sale,
    • Kome je neophodno, može nositi belu majicu ispod gornjeg dela kimona (devojčice)
    • Jo tj. štap (od drveta, može se kupiti na pijaci ili u poljoprivrednoj apoteci, pod nazivom „drška za grabulju“)


      Kimono:

      • Treba da bude bele boje
      • Treba da bude najtanji džudo kimono
      • Treba da bude pirinčano tkanje (350 gr/m2), pamuk
      • Možete poručiti u klubu

      Cena kimona varira u zavisnosti od veličine i kvaliteta. Veličina kimona se bira na osnovu visine osobe kojoj se kupuje kimono.
      Za početak je najbolje kupiti najjeftiniji kimono, a ukoliko nastavite sa vežbanjem duže od dve godine lako ćete nabaviti kvalitetniji.

  3. Oprema za Yudanshe (crne pojaseve):

    • Beli kimono,
    • Crni pojas i crna ili teget hakama,
    • Papuče za prelazak od svlačionice do sale,
    • Kome je neophodno, može nositi belu majicu ispod gornjeg dela kimona (devojčice)
    • Komplet oružja od drveta (štap, mač, nož i futrola)

 

Cene kimona i lokacije:

BMA Trading i Adidas kimona

  • Gradski park br. 2, Zemun (Glavni ulaz Hale "Pinki")
  • Tel. 011 3771-538
  • Radnim danom: 09:00h - 20:00h, subotom: 08:00h - 16:00h

Combat Sport - Gundulićev venac 38

  • Telefon: 011/3391-394
  • Mobilni Telefon: 065/3115-666
  • Radnim danom: 10:00h - 19:00h, subotom: 10:00h - 16:00h

 

Godišnja članarina?

Godišnja članarina je zapravo taksa za registrovanje članova kluba u savezu – Aikikai Srbije.
Taksa je simbolična, iznosi 1400 dinara i uplaćuje se jednom godišnje.


Svi članovi kluba koji žele aktivno da vežbaju aikido, izlaze na polaganja za pojas, pohađaju aikido seminare i ostvare pravo na besplatni godišnji aikido bilten, potrebno je da se registruju do marta meseca tekuće godine. Članovi koji počnu sa vežbanjem nakon marta meseca, trebalo bi da se registruju pri upisu u klub.

Pri prvoj registraciji, članovi dobijaju člansku karticu saveza u kojoj se beleže:

  • Polaganja za pojas
  • Aikido seminari
  • Uplata godišnje tj. savezne članarine

 

Trening i ishrana?

Obrok pre treninga

Ne smete imati jak i težak obrok najmanje dva sata pre intenzivnog napora.

Od obroka do treninga treba izbegavati brze šećere - med, čokoladu i sl. To je naročito opasno ako se uzima neposredno pred trening, jer nivo šećera u krvi brzo pada, a za vreme treninga se javlja drhtavica, malaksalost i nervoza.

Obrok treba da bude sastavljen u najvećoj meri od ugljenih hidrata sa niskim glikemijskim indeksom, kako ne bi došlo do pada šećera u krvi za vreme treninga. Najbolji izvor su: bareni pririnač, testenine, krompir, ovsene pahuljice, crni hleb. Treba uneti i ograničen broj proteina. Preporučujemo: barenu, dinstanu ili pečenu ribu, teletinu, piletninu, ćuretinu; jaja, mladi sir, jogurt. Pečurke i pasulj su takođe odlični proteini, ali pošto izazivaju nadimanje stomaka, ne preporučuju se pre treninga. Prirodne masnoce u pomenutim namirnicama će pomoći regulisanje secera u krvi i olakšati varenje ugljenih hidrata, tako da ćete na treningu imati više energije. Treba izbegavati i jako začinjenu hranu.


Obrok posle treninga


Nakon treninga, proteini treba da budu obavezan deo vašeg obroka. Meso je najbolja opcija, ali dobri su i biljni izvori proteina kao što su soja, pasulj, grašak, sočivo. Od mlečnih proizvoda, proteine sadrže jogurt i mladi sir. Ukoliko jedete meso, količina ne treba da bude veća od vaša dva dlana (čitajte pažljivo, ne dve šake, već dva dlana). Salate i povrće ne treba ograničavati. Maslinovo ulje preko salate je dobrodošlo, jer nezasićene masne kiseline doprinose oporavku i smanjuju upalne procese.
Minimalno unosite testenine ili integralni pirinač.

Količina hrane koju ćete pojesti treba da vas zasiti, ali ne i optereti.

 

Trening i voda?

Poželjno je da se pola sata pre fizičkog napora popije par čaša vode, jer se znojenjem tokom vežbanja gubi tečnost iz organizma. Naravno, treba izbegavati pijenje vode neposredno pred trening, naročito u većim količinama. Ako popijete mnogo vode odjednom, sve će se „zbućkati“, naročito dok uvežbavamo padove, pa nećete moći da radite trening.

Šta da pije posle treninga?

Posle fizičkog napora, voda je obavezna, ali je potrebno da u njoj bude šećera. Zato je prirodni sok (od voća ili paradajza) najbolje piće posle jakog treninga.

Anketa 1

Kako ste saznali za aikido klub Eiki?

Anketa 2

Zašto želite da počnete sa vežbanjem aikido-a

Facebook